Francisco Xavier

Vapautuminen

Kirja on laajamittaisin ja erittäin valaiseva kuvaus kiirastulialueista.

André Luiz esittelee meille sen todellisuuden, joka vallitsee varjoissa ja pimeydessä:
mm. kiirastulialueilla vallitseva pakkomielteinen toiminta, rikollisuus, ilkeys ja henkien häiriintyneisyys ovat asioita, joita jokaisen tulisi tiedostaa.

André Luiz paljastaa todisteita Jumalallisesta armosta ja siitä todellisesta rakkaudesta, joka mahdollistaa vapautumisen pelottavasta olotilasta ja ”rakasta vihollisiasi” -toiminnan toteutumisesta. Myös siitä, kuinka hänen ohjaajansa Gubio sitkeästi ja suunnitelmallisesti jatkoi toimintaansa toteuttaakseen hänelle annetun tehtävän; nuoren, jälleensyntyneen naisen vapauttaminen obsessioista ja Gregorion ’palauttaminen’ kiirastulialueilta ’hyvyyden tielle’. Useaan otteeseen André ei kuitenkaan hyväksynyt ohjaajansa menetelmiä, mutta lopulta hän kuitenkin ymmärsi, että kärsivällisyydellä saavutetaan jotain hyvinkin suurta. Sen, mitä todellinen rakkaus saa aikaan.

Ohjaaja Gubio: ”Minua ei nimitetty Margaridan tapauksessa palvelemaan vain siksi, että hän oli tyttäreni kaukana menneisyydessä. Jokaisessa avunannossa on otettava huomioon kaikki kyseessä olevat osa-alueet. Siitä obsessiopalapelistä johtuen, joka meitä on pyydetty ratkaisemaan, joudumme etsimään kaikki henkilöt, jotka muodostavat palvelukehyksen.”

Alla olevat kuvat ovat brasilialaisen Rodval Matiaksen, Cena & Acao -studiosta ja kuvaavat kirjan tapahtumia. Kuvia ei ole itse kirjassa.

Tuotetiedot: Pehmeäkantinen, 277 sivua.